انواع بیماری عروقی

وبلاگ

27 آذر 1400 252 بازدید

چند نوع عروق در بدن ما وجود داره :

به صورت کلی انواع بیماری عروقی را به سه دسته اصلی تقسیم می کنیم : ورید ها و شریان‌ها و عروق لنفاوی
ورید ها عروقی هستند که خونی که اکسیژن من مواد غذایی مورد استفاده بافت‌های بدن قرار گرفته را برمی‌گردانند به سیستم قلبی عروقی مرکزی و وظیفه اصلی شان در حقیقت این است .
شریانها این هستند که خون اکسیژن دار و دارای مواد مغذی لازم رو از سیستم عروقی مرکزی و از قلب به همه قسمتهای مختلف بدن منتقل می کند
بافت‌های لنفاوی و عروق لنفاوی هم این مواد درشتی که نمی‌توانند وارد بشن رو جذب می کنند و وارد سیستم مرکزی می‌کند

در مورد بیماری های وریدی

در مورد تقسیم بندی بیماری هایی که ممکنه هر کدام از این رو و درگیر بکنه بیماری‌های مختلفی ممکنه مبتلا به شخصی بر اساس این که کدام یک از این سیستم ها درگیر بشه در مورد بیماری های وریدی معمولاً دو دسته از بیماری‌ها است که خیلی مبتلابه هست و شایعه است و بیشتر باید به اینها توجه بشه یکی از بیماری های واریسی هست که خیلی الان شروع شده و بسیاری از افراد به آن مبتلا هستند و دیگری بحث ترومبوز یا لخته های خونی است.
در مورد واریس که خوب همونطور که میدونین عبارت است از عروق پرپیچ و خم و برجسته‌ای که در سطح بدن در سطح اندامها مشاهده میشه میتونه خطرات زیادی را به همراه داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم همینطور لخته های خونی هم به همین ترتیب میتونه ، باعث تورم و مشکلاتی که در ارتباط با اصطلاح خونرسانی کافیه بدن هست منجر بشه.

در مورد بیماری های شریانی 

چندتا بیماری شریانی خیلی مهم داریم یکی تنگه های عروقی شریانی هست که در هر قسمتی از بدن اتفاق بیفته می‌تواند منجر به که خون رسانی را با به انواع مختلفی تقسیم میشه یک ترمزها است یا لخته های خونی که میتونه خیلی به صورت حاد باعث ایجاد مشکل بشه و بعضی از آنها هم به صورت آترواسکلروز یا رسوب موادی که میتونه در دراز مدت باعث کاهش خونرسانی بشه . و دسته دیگر به بیماری های شریانی هم عبارت است از بیماری های شریانی که باعث گشاد شدن عروق می شه که می تونه خطرات خاص خودش رو داشته باشه .

در مورد بیماران لنفاوی
حالت حاد بودنش کم‌تر هست و میتونه با تورم اندام ها اندام هایی که عروق و بافتهای لنفاوی مشکل پیدا کرده باشه خودشون رو نشون بده.

در دنیای امروز انواع بیماری عروقی در حال شیوع و گسترش روز افزون است بهداشت جهانی شایع‌ترین بیماری در سالهای آتی و بیشترین بیماری‌های غیر واگیر فعلی بیماری‌های قلبی عروقی است با توجه به خطرات شدید بیماری های قلبی عروقی برای سلامت افراد جامعه و هزینه‌های تحمیلی بر سبد اقتصاد خانواده لزوم پیشگیری تشخیص و درمان زودهنگام و به موقع بیماری ها بسیار ضروری است برای پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی شناسایی به موقع فاکتورهای خطر که می‌توانند باعث بروز مشکلات عروقی شوند بسیار ضروری است شناسایی این عوامل خطرزا می تواند کمک کند که افراد خود را از آنها دور نگه دارد.

برای بیماری های عروقی چه درمان هایی در نظر گرفته شده و در حال حاظر چه درمان های نوینی وجود دارد ؟
که برای این بیماری های عروقی چه درمان هایی در نظر گرفته شده و به خصوص در ماه های نوینی در حال حاضر داره انجام میشه برای درمان این بیماری‌ها و بر اساس این که کدام یک از عروق درگیر شده باشه درمان‌های خاصی از قدیم انجام می‌شده که با پیشرفت علم در صورت الان روش های بهتر و نوینی ابداع شده که خیلی پاسخ دهید هم بهتر از روش‌های قبلی است.
در مورد واریس قبلا بیمارانی که مبتلا به واریس بودند با توجه به اینکه میتونه خودش باعث انواع مشکلات بعدی بشه مثل فرض بفرمایید کرد وقتی های خونی را ممکن ایجاد کنه که اون لحظه ممکن نهایتاً باعث آمبولی بشن و باعث میشه که لخت مهاجرت به داخل ریه و مشکلات بعدی رو داشته باشه ، همچنین خود واریز می دونید میتونه باعث ایجاد زخم بشه و ایجاد تورم و نارسایی در اندام بشه و مشکلات بعدی رو داشته باشه در سال‌های قبل بیشتر از جراحی استفاده می‌شد و این بیماران مجبور بودند یک جراحی نسبتاً سنگین را تحمل کنند انواع جراحی های مختلفی انجام شد برای اینکه او را ترمیم کنند
در حال حاضر خوشبختانه با توجه به پیشرفت هایی که انجام شده دیگه بیشتر به این سمت و سو میریم که از روش‌های غیرجراحی استفاده بکنیم برای درمان واریس.

توصیه به کسانی که در معرض ابتلا به واریس هستند :

جوراب واریس برای کسانی که در معرض ابتلاء به واریس باشند توصیه می کنیم حتما استفاده بکند مثلا کسانی که مجبورند خیلی روی پا بایستد معلم آرایشگرها کسی که زیاد نیستند اینها را توصیه می کنیم کسانی که در خانواده شد سابقه سابقه دارم چونکه واریزی حالتی است که بیماری است که استعداد ژنتیکی و استعداد خانوادگی خیلی توش موثر است و دیگر اینکه کسانی که خیلی پشت میز می نشینند به ویژه اگر اینا سابقه خانوادگی و ژنتیکی نداشته باشند توصیه می کنیم که حتما استفاده کنند به صورت پیشگیری.
اگر کسی واقعاً اطلاع داشته باشه و واریس داشته باشه ،که حتما باید از جوراب واریس استفاده کنه اما نکته ای که وجود داره اینه که جوراب واریس به ویژه برای کسانی که مبتلا هستند. این‌ها باعث حتماً جوراب واریس مناسب استفاده کنند. از داروخانه‌ها بگیرند به صورت تأمین هزینه‌های بدون جوراب واریس بگیرند خیلی کمک کنند نیست . خوبه ولی اگر بخواهیم جوراب واریس ایده‌آلی داشته باشند بایستی از داروخانه چه از لوازم پزشکی می‌فروشند و باید سایز پاشون، اندازه پا در نقاط مختلف از گرفته بشه و جوراب واریس مناسب پاشون رو بگیرند باید پاشون پزشک دیده بشه و تجویز بشه چه جورابی مناسب افراد واریس هست حالا اینکه تا کجا باید جوراب واریس بپوشند را پزشکان معمولاً تعیین می‌کنند . ولی سایز زدن و اندازه اینکه هر کسی چقدر مثلاً چه سایزی مناسب با خو اون فروشنده باید مهارت داشته باشه و بتونه جوراب واریس مناسب رو پیشنهاد بده

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[Total: 0 Average: 0]

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Add your own review

Rating